Elektrické motokáry nabízejí spoustu výhod ve srovnání s motokárami, které pohání spalovací motory.
Sledují nejnovější trendy v oblasti vývoje alternativních pohonů.
A v souvislosti s tím jsou připraveny plnit předpisy doporučené v EU, které budou směřovat k zákazu používání spalovacích motorů v uzavřeném prostoru (již v platnosti ve Švýcarsku, Švédsku, zatím některé regiony Itálie a Německa atd.).
ELEKTRICKÉ MOTOKÁRY - PŘEDNOSTI A VÝHODY
KAPOTÁŽ - JEDNO TĚLESO
Vysoce odolný kus kapotáže zcela pokrývá všechny mechanické komponenty. V palivových motokárách jsou ruce řidiče často spáleny na straně motoru, oděvy, šály, vlasy, chycené v převodovce nebo zadní ose. Eliminace možnosti požáru při manipulaci s pohonnými hmotami na dráze. Žádný z těchto problémů se nevyskytuje při provozu s elektrickými motokárami OTL. Žádné ochranné kryty pro nečistoty a oleje nejsou nezbytné, elektrická vozidla jsou zcela čisté a všechny provozní prvky jsou umístěny pod kapotáží.
OCHRANNÝ OBLOUK NAD HLAVOU
Ochranný oblouk je pevnou součástí anatomického sedadla řidiče. Tento prvek je z bezpečnostních důvodů povinný v USA a připravuje se i v EU. Převrhnutí elektrické motokáry je zároveň eliminováno tím, že obsahuje čtyři baterie, dvě sady baterií na každé straně dohromady cca 200 kg a elektromotor uprostřed vzadu. Hmotnost je rovnoměrně rozložena na všechna čtyři kola jako u závodního monopostu.
BEZPEČNOSTNÍ PÁSY

Na přání je možnost použít 4 bodový bezpečnostní pás potřebný pro zajištění bezpečnosti jezdce v případě nehody.
ZPÁTEČNÍ RYCHLOST

V případě kolize umožňuje zpáteční rychlost vycouvání a pokračování v další jízdě, bez vystupování z motokáry a zásahu další osoby.
VOLANT A PEDÁLY

Nastavitelné polohy volantu a pedálů. Umožňuje rychle a jednoduše nastavit posed jezdce pro pohodlnou a bezpečnou jízdu.
AUTOMATICKÉ VYPNUTÍ PLYNU

U tohoto systému se při brzdění automaticky plyn vypíná. Nedochází ke spalování brzd, rozlomení kotouče ani k přehřívání brzdové kapaliny a tím neúčinnost brzd a případné havárii
OVERBOOST - KERS

Podobně jako u F1 - na volantu zelené tlačítko vpravo, při dosažení maximální rychlosti je možné každou minutu po dobu 10 sekund použít extrémní zvýšení rychlosti - např. na rovině pro předjíždění.
BRZDOVÉ SVĚTLO

Bezpečnostní prvek. Upozornění, když jezdec před vámi začne brzdit. Bez tohoto mnohdy přichází k nárazům ze zadu. Při couvání bliká zvýšenou intenzitou - informace předchozím jezdcem.
DIFERENCIÁL
Jeden z dalších zásadních rozdílů oproti standardním motokárám díky kterému je tento druh zábavy dostupný široké veřejnosti. Díky diferenciálu je řízení lehčí, jemné a přirozené bez ohledu na zkušenosti a zručnost řidiče.
Jsou snadno ovladatelné i pro děti, dívky a ženy.
DVA BRZDOVÉ KOTOUČE
Brzdy se samoodvzdušňovacím a samoregulačním PUMP systémem s kapalinou. Tento druh systému pomalu slaďuje brzdový mechanismus podle toho, jak jsou spotřebovány brzdové destičky. Pedál je vždy v pohotovostním režimu pro dokonalé brzdění.
MOTOROVÁ BRZDA
Kromě dvou zadních kotoučů brzdy, funguje podpora brzdění elektromotorem, začíná v okamžiku, kdy je uvolněn pedál akcelerátoru. Toto také vyrábí energii jako dynamo na dobíjení.
NULOVÉ EMISE CO a CO2
Provoz elektrických motokár je absolutně čistý, bez zápachu, zplodin a smogového prachu.